Ve spolupráci s vydavatelstvím COT Media pomohl letos náš BC Index určit vítěze kategorie Cestovní kancelář roku na Velké ceně cestovního ruchu 2020! Jak celé vyhlášení proběhlo se dočtete níže v tiskové zprávě COT Media:
(Brno, 17. ledna 2020) Prestižní soutěž Velká cena cestovního ruchu, která upozorňuje na obzvláště vydařené počiny z oblasti turismu, má za sebou 13. ročník. Navzdory obávané třináctce je ale o tomto ročníku možno opět hovořit o vydařeném. A také jako o inovativním – došlo k zásadní úpravě pravidel kategorie Cestovní kancelář roku. Tou se na základě on-line výzkumu stala cestovní kancelář Fischer. V dalších kategoriích pak stejně jako v minulých letech rozhodovala o oceněních odborná porota. Vítězové byli slavnostně vyhlášeni v závěru prvního dne veletrhů cestovního ruchu GO a REGIONTOUR v Brně.
Právě probíhající veletrhy byly příležitostí k předání ocenění vítězům již 13. ročníku Velké ceny cestovního ruchu, tedy soutěže, kterou společně vyhlašují vydavatelství COT media a společnost Veletrhy Brno. Smyslem tohoto projektu je upozornit širokou i odbornou veřejnost na pozoruhodné a inspirativní turistické produkty, lázeňské a wellness balíčky, marketingové kampaně z oblasti turismu, elektronické projekty či zajímavé startupy. A také vyhlásit vítěze tradiční kategorie Cestovní kancelář roku.
Cestovní kancelář roku: CK Fischer
Tato kategorie letos dostala zcela nová pravidla. „V minulých letech jsme nechávali v této kategorii zaznít hlasu široké veřejnosti prostřednictvím on-line hlasování, přičemž o přízeň hlasujících se automaticky ucházely všechny koncesované cestovní kanceláře s platným pojištěním záruky pro případ úpadku. Tentokrát jsme ale přistoupili k inovaci – o vítězi se rozhodovalo v říjnu a listopadu loňského roku během on-line výzkumu, který provedla agentura SC&C mezi bezmála 5 000 respondentů ve věku 18 – 79 let,“ vysvětluje hlavní novinku 13. ročníku Velké ceny cestovního ruchu jednatelka vydavatelství COT media Eva Frindtová. Ve standardizovaném dotazníku, s kterým se výzkumníci agentury SC&C obrátili na respondenty, byla zkoumána znalost cestovních kanceláří, jejich reálné využívání respondenty či spokojenost s poskytovanými službami. Výzkumníky zajímala rovněž míra doporučení jednotlivých cestovních kanceláří a pátrali i po nejoblíbenější značce mezi tuzemskými cestovkami. Na základě odpovědí na uvedené otázky byl spočítán Brand Comparison Index, který posloužil jako míra zákaznické spokojenosti (úspěšnosti) pro jednotlivé cestovní kanceláře. Do výpočtů byly zařazeny pouze ty kanceláře, které získaly alespoň 100 hodnocení od respondentů. „Tento způsob hodnocení je podle nás zárukou maximální objektivity, neboť vylučuje jakékoli ovlivňování respondentů či další vnější zásahy do výběru vítěze,“ dodává Eva Frindtová. Jako vítěz z uvedeného hodnocení vzešla cestovní kancelář Fischer.