Ve čtvrtek 28.3. 2019 jsme představili náš zbrusu nový BC index. Jednoduché číslo, které má ambici zatřást s českým trhem a značkami, které na něm fungují.
Co přesně stálo za jeho vznikem nám přiblížila ředitelka výzkumu, Jana Hamanová:
Jak Brand Comparison Index vlastně vznikl?
Postupně. Začátek reálných obrysů byl někdy v roce 2017, ale úplný začátek byl u našich zákazníků. Je to prosté – zadáte si výzkum, protože chcete vědět, jak vás hodnotí zákazníci. Dostanete výsledek a ptáte se, jestli jste stejní nebo lepší než konkurence. Určité srovnání dostanete, ale třeba jen pro vybrané konkurenty a jen u Vašich zákazníků. A tak se ptáte po obecných číslech – jak je to v mém oboru a je to jiné než v jiných oborech? A lepší nebo horší? a je to pořád stejné nebo se to mění?
Je něco jiného být hvězdou mezi jinými hvězdami nebo být hvězdou v davu průměrných. Anebo být ten průměrný.
Věděli jsme, že chceme přijít s takovým číslem, které bude srozumitelné a jednoduché. A použitelné pro různé obory a různé značky v České republice. A že to bude číslo, které bude vycházet od zákazníků – z toho, jestli jsou spokojení, jestli by značku doporučili a jestli je jejich oblíbená.
Tři jednoduché věci, které vycházejí z pocitů, ale také zkušeností a mají vliv na zákaznické chování.
Bližší informace o indexu naleznete na www.bcindex.cz.