Netradiční doba žádá netradiční řešení: CADI

Koronavirová pandemie zasáhla různá odvětví, marketingový a sociologický výzkum nevyjímaje. Virus si žádá sociální distancování a nás tak de facto připravil o všechny formy osobního kontaktu s respondenty. Vývoj v našem oboru dlouhodobě směřuje k online dotazování, přesto však stále existují výzkumy, kde se bez osobního dotazování zkrátka neobejdeme.

V SC&C jsme proto dali hlavy dohromady a přemýšleli jsme nad alternativou, kterou bychom našim klientům nabídli tak, aby jim osobní dotazování zůstalo v nějaké formě přístupné i v situaci, kdy za respondenty nemůžeme vyrazit do jejich domovů ani do ulic.

Výsledkem je “screen 2 screen” forma distančního dotazování, které říkáme CADI (Computer Assisted Distance Interview). Jeho podstata spočívá ve využití moderních komunikačních platforem jako jsou Zoom, Google Meet, Microsoft Teams, apod. Tazatel a respondent jsou při něm fyzicky každý jinde, přesto spolu vedou plnohodnotný rozhovor, při kterém se mohou vidět (z face 2 face formy tedy přecházíme ke screen 2 screen obdobě).

Samozřejmě jsme si vědomi, že toto řešení má oproti klasickému CAPI své limity, zároveň však přináší respondentovi i tazateli komfort domácího prostředí a možnosti, kterými CAPI nedisponuje (jako např. supervize v reálném čase nebo časová úspora tazatelů a tím vyšší efektivita jejich práce).

Pokud potřebujete výzkum formou osobního dotazování, neváhejte se nás zeptat na cokoliv, co vás v souvislosti s CADI napadne, rádi na Vaše otázky odpovíme.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů